¨ Όσα δεν κατάφεραν οι πολυεθνικές των εταιρειών βιοτεχνολογίας με τον πακτωλό χρημάτων για τη διαφήμιση των «πλεονεκτημάτων» των μεταλλαγμένων τροφίμων, όσα δεν κατάφεραν οι πρεσβείες και η διπλωματία των ΗΠΑ για να πιεσθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση να συγκατανεύσει στην είσοδο γενετικά τροποποιημένων στο έδαφός της, ενάντια στη θέληση εκατομμυρίων ανθρώπων. Όσα δεν κατάφεραν οι πληρωμένοι επιστήμονες από την MONSATO και τις άλλες εταιρείες να μας πείσουν, ότι με τα μεταλλαγμένα θα λύσουν το πρόβλημα της πείνας στον κόσμο, προσπάθησε να το καταφέρει το Υπουργείο Παιδείας στη χώρα μας, το οποίο στόχευσε μέσα από το βιβλίο βιολογίας της Γ΄γυμνασίου, να διαμορφώσει μια στάση αποδοχής της νέας γενιάς γύρω από τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα.
1. Στη σελίδα 124 του βιβλίου, με δύο εικόνες τα λέει όλα: στη μία, εικονίζονται ντομάτες υγιείς, ελκυστικές, κόκκινες, με την υπόδειξη ότι είναι γενετικά τροποποιημένες και στην άλλη, ντομάτες μουχλιασμένες, ζαρωμένες και καφεκόκκινες, με την υπόδειξη ότι είναι μη γενετικά τροποποιημένες. Το μήνυμα σαφές. Όχι απλά μια υπεροχή των μεταλλαγμένων αλλά η μοναδική υγιής τροφή. Οι φυσικές ντομάτες που καταναλώναμε τόσα χρόνια είναι για τη χωματερή.
2. Στην ίδια σελίδα πιο κάτω γράφει «...όταν καλλιεργούμε τέτοια φυτά (δηλαδή γενετικά τροποποιημένα), δεν χρειάζεται να κάνουμε χρήση παρασιτοκτόνων. Η σοδειά μας δεν κινδυνεύει, το κόστος παραγωγής μειώνεται και το προϊόν φτάνει στον καταναλωτή σε χαμηλότερη τιμή». Πάλι η υπεροχή των μεταλλαγμένων, λες και διαβάζουμε διαφημιστικό εταιρειών βιοτεχνολογίας, χωρίς καμία αναφορά για την καταστροφή της χλωρίδας και πανίδας του γύρω περιβάλλοντος και την αύξηση της χρήσης φυτοφαρμάκων, με μοναδικό κερδισμένο τις εταιρείες παραγωγής μεταλλαγμένων φυτών.
3. Στη σελίδα 13 χωρίς να κατονομάζει ευθέως ότι μιλάει για γενετικά τροποποιημένα, αλλά τα υπονοεί με σαφήνεια, γράφει ότι «...οι νέες ποικιλίες καλαμποκιού και σταριού, που είναι ανθεκτικές σε διάφορα έντομα και μικροοργανισμούς, έχουν μεγαλύτερη απόδοση». Τούτο είναι λάθος καθώς οι μεταλλαγμένες ποικιλίες δεν έχουν μεγαλύτερη απόδοση, ούτε προκύπτει από πουθενά. Αυτό που προβάλλουν οι ίδιες οι εταιρείες, είναι το μικρότερο κόστος παραγωγής, εξαιτίας της μικρότερης κατανάλωσης ζιζανιοκτόνων και εντομοκτόνων (ακόμη και αυτό αμφισβητείται, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα)
4. Στην ίδια σελίδα λέει ότι τα τρόφιμα αυτά «...προσφέρονται λύσεις σε πολλά κοινωνικά προβλήματα, όπως αυτά του υποσιτισμού...». Είναι αδιανόητο σχολικό εγχειρίδιο να αναπαράγει τα επιχειρήματα προώθησης των εταιρειών, όταν γνωρίζουμε ότι το πρόβλημα της πείνας στον κόσμο οφείλεται στην άνιση κατανομή και όχι στην έλλειψη τροφίμων. Με την είσοδο των μεταλλαγμένων φυτών στις καλλιέργειες, είναι βέβαιο ότι θα ενταθεί η εξάρτηση των αγροτών από τις πολυεθνικές, με αποτέλεσμα την επιδείνωση της θέσης τους. Όσον αφορά στο κεφάλαιο όπου αναπτύσσονται οι προβληματισμοί, είναι τόσο επιφανειακή και συνοπτική η προσέγγιση για την ενδεχόμενη διατάραξη της ισορροπίας του περιβάλλοντος, που αναφέρεται μόνο και μόνο για να δείξει «το αμερόληπτον» του πράγματος. Ως φύλλον συκής καλεί τους μαθητές να προβληματισθούν για τις ενδεχόμενες αρνητικές συνέπειες, αφήνοντάς τους μόνους να ψάξουν για τα επιχειρήματα.
Από τη μια λοιπόν έχουμε την επίσημη θέση με τα επιχειρήματα υπέρ, και από την άλλη αφήνουμε μόνους τους μαθητές να κόψουν το λαιμό τους. Η όλη προσέγγιση είναι μια μεθοδευμένη προσπάθεια να διαμορφωθεί μια νέα μεταλλαγμένη γενιά που θα καταναλώνει οτιδήποτε αποφασίζουν οι πολυεθνικές της διατροφής. Εδώ δεν πρόκειται περί αβλεψίας και λάθους, αλλά για συνειδητή εφαρμογή υπερατλαντικών οδηγιών. Εδώ να σημειώσουμε ότι ο Υφυπουργός Παιδείας Α. Λυκουρέντζος που ανέλαβε να απαντήσει εκ μέρους της κυβέρνησης στην επίκαιρη ερώτηση, που κατατέθηκε στη Βουλή από τον υπογράφοντα, προσπέρασε την πρωτοφανή προπαγάνδα υπέρ των μεταλλαγμένων, που γίνεται στο βιβλίο. Χαρακτήρισε δε ως ισότιμη την προβολή των απόψεων, υπέρ και κατά των μεταλλαγμένων, στηριζόμενος στην ύπαρξη δυο εργασιών που προτείνονται μέσα στο βιβλίο, οι οποίες ζητούν από τους μαθητές την έρευνα τους με σκοπό την ανεύρεση όλων των απόψεων περί των μεταλλαγμένων. Στις επισημάνσεις μας, ότι 54 νομοί της χώρας με αποφάσεις των νομαρχιακών τους συμβουλίων έχουν ταχθεί κατά των μεταλλαγμένων, ότι πάνω από το 95% του ελληνικού λαού τηρεί επιφυλακτική έως αρνητική στάση για τα μεταλλαγμένα, ο Υφυπουργός περιορίστηκε να απαντήσει ότι υπάρχουν διαβεβαιώσεις απ΄το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ότι θα υπάρξει αξιολόγηση όλων των σχολικών βιβλίων που μοιράστηκαν φέτος στα σχολεία. Ανταπαντώντας επισημάναμε ότι με κείμενα σαν αυτά για τα μεταλλαγμένα το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να καταφέρει όσα δεν κατάφεραν οι πολυεθνικές των εταιρειών βιοτεχνολογίας με τον πακτωλό χρημάτων για τη διαφήμιση των «πλεονεκτημάτων» των μεταλλαγμένων τροφίμων. Προσπαθεί όσα δεν κατάφεραν οι πρεσβείες και η διπλωματία των ΗΠΑ για να πιεσθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση να συγκατανεύσει στην είσοδο γενετικά τροποποιημένων στο έδαφός της ενάντια στη θέληση εκατομμυρίων ανθρώπων, όσα δεν κατάφεραν οι πληρωμένοι επιστήμονες από την MONSANTO και τις άλλες εταιρείες να μας πείσουν ότι με τα μεταλλαγμένα θα λύσουν το πρόβλημα της πείνας στον κόσμο. Η διαβεβαίωση του Υφυπουργού ότι «δεν υπάρχει κρατική ιδεολογία για τα μεταλλαγμένα» στο βιβλίο, ίσως είναι αληθής αφού στην πραγματικότητα η ιδεολογία της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης (που υιοθετείται όμως απ΄το ελληνικό κράτος) είναι αυτή που διαπνέει και τα βιβλία, όπως αυτό της Βιολογίας. Τέλος να σημειωθεί ότι μέσα στη Βουλή τονίσαμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ. δεν ζητά την απόσυρση του βιβλίου όπως έπραξαν άλλοι, που εξέφρασαν κριτικές απόψεις για το βιβλίο της ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, αλλά την διόρθωσή του, σύμφωνα με τις θεσμικές διαδικασίες του Υπουργείου Παιδείας και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, με σκοπό την τουλάχιστον ισότιμη παρουσίαση των απόψεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου